środa, 30 listopada, 2022

Info Witaminy

Witamina B – co jeść, żeby ją zjeść

Zasadniczo trudno jest się odnieść kompleksowo do witaminy b i opisać pokarmy, w których jest jej najwięcej. Jest to trudne ze względu na to, że witaminę tą dzielimy na kilka podrodzajów. Można po kolei wymienić wszystkie a my zrobimy to w mocnym skrócie. Witamina B1 znajduje się w pokarmach zbożowych, mięsach i wędlinach. B2 znajdziemy w przetworach mlecznych.
Witamina B3 jest w mięsie, wędlinach i rybach oraz w ziemniakach. Witamina B5 to warzywa liściaste, mięso, grzyby oraz jajka. B6 znajdziemy w pełnych ziarnach zbóż oraz pokarmach takich jak mięsa i ryby.
Można by tak wymieniać wiele rodzajów pokarmów zaspokajających braki witamin z grupy B. Warto zwrócić uwagę na witaminę B9, która określana jest jako kwas foliowy. Są to witaminy potrzebne szczególnie mocno kobietom w ciąży. Bardzo często są one suplementowane bo niestety w pokarmach akurat tej witaminy nie występuje za wiele. Na koniec zostawiliśmy B12, którą znajdzie się bez przeszkód w podrobach oraz produktach pochodzenia zwierzęcego. Tak naprawdę to normalnie odżywiający się człowiek powinien mieć te wszystkie witaminy w swoim organizmie.